Katariina Heikkilä ja Tuulia Nevala (2018). Nuorten tulevaisuuskuvat 2067. Raportti tulevaisuusvaliokunnalle ”Nuorten tulevaisuuskuvat 2067 -tutkimuksen tulosten pohjalta tiivistettiin...
Nuoret haluavat kokea kuuluvansa yhteiskuntaan (67/100)
Katariina Heikkilä ja Tuulia Nevala (2018). Nuorten tulevaisuuskuvat 2067. Raportti tulevaisuusvaliokunnalle ”Tämän tutkimuksen perusteella nuoret haluavat kokea kuuluvansa yhteiskuntaan...
Epäily oman motivaation säilymisestä voi vaikuttaa siihen, millaisia tavoitteita elämälle asetetaan (66/100)
Katariina Heikkilä ja Tuulia Nevala (2018). Nuorten tulevaisuuskuvat 2067. Raportti tulevaisuusvaliokunnalle ”Oman motivaation säilymiseen liittyvät epäilykset, jotka voivat vaikuttaa siihen...
Millaiset asiat nuorten näkökulmasta tekevät työstä mielenkiintoisen (65/100)
Katariina Heikkilä ja Tuulia Nevala (2018). Nuorten tulevaisuuskuvat 2067. Raportti tulevaisuusvaliokunnalle ”Olisi kiinnostavaa selvittää tarkemmin, millaiset asiat nuorten näkökulmasta...
Valtaosa nuorista ajattelee tulevaisuuttaan (64/100)
Katariina Heikkilä ja Tuulia Nevala (2018). Nuorten tulevaisuuskuvat 2067. Raportti tulevaisuusvaliokunnalle ”Valtaosa [tulevaisuus]leirien nuorista ilmoittaa ajattelevansa omaa tulevaisuuttaan...
Angheloiu et al: Future Visions and Social Impact of Science (47/100)
Angheloiu, Chaudhuri and Sheldrick (2018). Alternative Futures as a Method for Equipping the Next Generation of Designers and Engineers ”As one student reflected, This is a science summer...
Kaija Tikkanen: Mitä toivo merkitsee nuorille (13/100)
Tikkanen (2012). 15-20-vuotiaiden nuorten toivo, sen ylläpitäminen ja vahvistaminen
Anna Lehtonen: Future thinking and learning in improvisation and a collaborative devised theatre project within primary school students (12/100)
Lehtonen (2012). Future thinking and learning in improvisation and a collaborative devised theatre project within primary school students
Tom Lombardo: Kuinka lisätä lasten ja nuorten tulevaisuustietoisuutta (11/100)
Lombardo (2009). Understanding and teaching future consciousness